anjavandenberggambia.reismee.nl

Serrekunda market

Na het ontbijt wandel ik alleen naar de farmacie waar ik Fatouh ontmoet om met haar te regelen dat Petra en ik morgen met Marianna naar de markt gaan om met haar daarna Gambiaans te koken. Even verderop zit naast de compound van Sally een kleermaker waar ik nog een lap stof achterlaat voor een Afrikaanse outfit.

Ik wandel verder naar de visafslag en neem daar de bustaxi richting Serrekunda market. Heerlijk om zo in mijn uppie over de markt te struinen. Ik vind de vriendin van Sally terug en koop bij haar 2 leuke boodschappenmanden. Ik drink een colaatje op een terras en geniet van de drukte en de hectiek van het Gambiaanse straatbeeld. Tijdens mijn colaatje belt Marlies mij of ik voor haar nog wat lappen stof wil meenemen. Dat doe ik natuurlijk graag! Ik scoor 3 leuke lappen en krijg nog 2 meter cadeau.

De terugreis gaat weer voorspoedig met de lokale bustaxi. Ik zit naast een jongen die tickets in zijn handen heeft met allerlei voetbaluitslagen. O.a. zie ik Feyenoord/Napoli staan. Hij blijkt te gokken op voetbalwedstrijden en hoopt daar veel geld mee te verdienen. Vol trots laat hij de tickets aan mij zien. Vanavond wordt de wedstrijd gespeeld, ik heb hem veel geluk toegewenst.

Ik stap bij de visafslag over op een andere bustaxi en hier ben ik getuige van een nieuw record, maar liefst 21 personen zitten erin en natuurlijk kan ik er nog bij! Het is maar klein stukje dus ik moet er wel om lachen.

Ik mag nog 2 dagen genieten van Gambia. Ik heb geen les gegeven of gewerkt. We hebben meer ad hoc dingen gegeven en gekeken of we iets kunnen betekenen voor Gambia. Als ik in Nederland ben ga ik deze hele reis nog eens rustig laten bezinken en wellicht dat er nog een vervolg gaat komen....zoals ze hier zeggen : insAllah (het gaat gebeuren als God het wil)

S middags ga ik samen met Petra langs de taille om onze outfits op te halen. Ik ben er uiteindelijk heel blij mee.

Daarna komen Ensa en Fatouh op bezoek bij Kairoh garden met hun zoontje Ibrahim van 4 weken. We genieten van hun gezelschap en natuurlijk van de kleine Ibrahim.

Reacties

Reacties

Ilse

Weer genoten van je verslag
Hier is alles okee
Ook de groetjes van pap
En van onsxxx

Ilse

Voor morgen avond
Een hele goede terug vlucht
Kleed je goed aan het is hier koud
Kus van je zus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!