anjavandenberggambia.reismee.nl

Bezoek aan compound en Lamin lodge

Na wederom een heerlijk ontbijt met zelfgemaakte mangojam en pindakaas, blijkt dat mijn Afrikaanse jurk al klaar is. Fatah, de kleermaker, heeft het echt helemaal gemaakt zoals ik het wilde en t past prima.

We hebben allemaal veel spullen uit Nederland meegenomen en gaan dit in tasjes verdelen. Met deze tasjes wandelen we door t dorp en verdelen de tasjes over de verschillende compounds. Een compound is een stukje grond in t dorp waar de hele familie met elkaar woont. Sommige compounds hebben elektriciteit en een eigen diepe waterput. Marcia heeft een polaroid camera bij zich en maakt foto's van de verschillende families die ze meteen weg kan geven. Echt super leuk!

Om 12.30 vertrekken we met 17 personen in een busje, best krap en warm ( haha) richting Lamin lodge, een restaurant in mangroven gebied. Het laatste stuk er naar toe is bijna onbegaanbaar en lijkt wel een kermisattactie. Aangekomen blijkt het meer dan de moeite waard! Een idyllisch plekje waar we heerlijk kunnen lunchen. Daarna vertrekken we met een bootje om over de rivier langs de mangrovebossen te varen. We stoppen bij een zandbak waar mensen kokkels zoeken en zwemmen. Het is een heerlijk ontspannen boottochtje en zo is de dag omgevlogen en hebben we genoten van prachtig Gamia.

Ilse

Weer genoten van je verhaal
Groet van je zus xxx

Pap

Lieve Anja
Als ik het allemaal zo lees denk ik als je weer thuis in je eigen bedje ligt je gedachten nog wel eens terug gaan wat je nu allemaal beleefd een groot compliment zoal je het allemaal op schrijft liefs van je trotse Pap en een
dikke kus xxxxxx

Pap

Lieve Anja je ziet er prachtig uit in je nieuwe gewaad ik kijk weer uit na je reis verhalen en je schrijft het zo dat als je het leest het zelf mee beleefd.
Liefs je Pap xxxxxxx

Nico

Anja, weer erg leuk om te lezen, mooie ervaring.