anjavandenberggambia.reismee.nl

Sworn not to eat fish

Vandaag staat in t teken van film "sworn not to eat fish ". Dit is een educatieve film die door de stichting van Marlies, learn2learn, is mogelijk gemaakt. De film probeert te laten inzien dat educatie in Gambia belangrijk is en dat vertrek naar Europa om een betere toekomst te zoeken meestal niet de juiste oplossing is. Deze film wordt door een groep jongeren ,die ook door de stichting ondersteund worden , op verschillende scholen vertoond. Zij proberen op deze manier jongeren ervan te overtuigen om hun school af te maken en geen vlucht naar Europa te gaan maken.

We rijden naar een school in Banjul. Er wordt een klaslokaal tot aan de laatste stoel gevuld met leerlingen. Allereerst neemt Bakery het woord, vol passie vertelt hij over het ontstaan het doel van de film.

De film wordt via een beamer vertoont en de leerlingen kijken aandachtig, lachen op bepaalde momenten, stoten elkaar aan en lijken zelfs ontroerd te raken.

Na afloop neemt na Bakery ook Marlies het woord. Haar passie en bijna smeekbede om alsjeblieft niet naar Europa te komen raakt en ontroerd mij.

Rond 15 uur zijn we terug in Kairoh garden en schrijf ik in de hangmat mijn ervaringen van vanochtend.....tranen stromen over mijn wangen.....

Om 16.30 komt Ensa en 2 vrienden van hem bij ons op bezoek om samen muziek te maken en djembé te spelen. We hebben lol, maken muziek, zingen en kletsen met elkaar. Ik hou van deze plek in al zijn eenvoud....een Mangoboom, hangmatten en leuke mensen.

Reacties

Reacties

Jozien Fraanje

Leuk om je te volgen Anja.
Het lijkt mij wel bijzondere ervaringen .

Ilse

Weer een ervaring rijker
Groet van je zus ??

Heleen

Heel mooi voorbeeld van goede ontwikkelingshulp en effectieve voorlichting! Prachtig.

Marja

Vreugde en emotie moet je koesteren. Zolang je beide kunt ervaren mag je jezelf mens noemen. Bijzonder al die ervaringen en dat je dat met mij/ ons wilt delen. Veel mooie ervaringsmomenten wens ik je toe. Lieve groet.

Maikel en Ingeborg

Wat is het weer afzien voor je. :)
Leuk en goed te lezen dat je het zo goed hebt daar.
Geniet!
Liefs van ons allebei

Brenda Hilliger

Wauw wat een ervaring.
Heerlijk om het te lezen.
Have fun.
?

Nico

Mooi om te lezen weer en interessant welke adviezen bij de film gegeven worden aan de jongeren.
Mooie foto's ook stuurde je eerder. Geniet van je verblijf Anja.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!